czwartek, 27 października 2016

Kasztany jadalne




Jadalne kasztany to z natury bezglutenowe źródło węglowodanów złożonych. Odporne na wysokie temperatury, więc polecam stosowanie poza normalną postacią kasztanów również mąkę kasztanową :) . Kupując kasztany warto zwracać uwagę, czy ich skórka jest błyszcząca i bez widocznych uszkodzeń oraz czy w razie potrząsania kasztanem nie wydaje żadnych dźwięków. Wtedy będziemy mieć pewność, że kasztany, które kupujemy nie są robaczywe ani zgniłe w środku.



SKŁADNIKI:
*jadalne kasztany,
*2 szczypty soli himalajskiej lub zwykłej,
*masło klarowane (około łyżki),
*naczynie żaroodporne wypełnione wodą,
+piekarnik, blaszka, papier do pieczenia.
PRZYGOTOWANIE:
Kasztany kładziemy płaską stroną na desce do krojenia, a po wypukłej stronie robimy nacięcia nożem w kształcie litert "X".
Nacięte kasztany przekładamy do garnka i zalewamy wodą, odstawiamy na około 30 minut. Po tym czasie sprawdzamy czy jakieś kasztany unoszą się na powierzchni wody. Jeśli tak- takie kasztany wyrzucamy, ponieważ mogą być robaczywe lub zgniłe. Resztę kasztanów odcedzamy i dokładnie osuszamy ściereczką.
Piekarnik (grzanie góra + dół) nagrzewamy na około 190 - 200 stopni, a na samym dole piekarnika wstawiamy naczynie żaroodporne wypełnione wodą. Na kratce z piekarnika rozkładamy papier do pieczenia i smarujemy masłem. Kasztany układamy nacięciami do góry i opruszamy solą. Przygotowane wkładamy do nagrzanego piekarnika na około 20 minut (środek piekarnika). Najlepiej obserwować i kiedy z kasztanów zacznie schodzić skórka wyłączamy grzanie. Gotowe kasztany obieramy i zjadamy.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz