poniedziałek, 25 maja 2015

Kawowy omlet z gruszką


Podwójna kawa na śniadanie ?
Proszę bardzo !

SKŁADNIKI:
*3 płaskie łyżki płatek jaglanych,
*1 łyżka mąki ryżowej/ gryczanej,
*2 jaja kurze,
*płaska łyżka masła orzechowego (12g),
*łyżeczka kawy rozpuszczalnej
(kawa najlepiej sproszkowana, jeśli macie granulowaną polecam ją rozpuścić w łyżeczce ciepłej wody)
*1/4 łyżeczki sody oczyszczonej,
*1 łyżeczka zmielonego cynamonu,
*pół łyżeczki mielonego lnu,
*sól

DO DEKORACJI:
*gruszka/ truskawki

POLEWA: *Płaska łyżka odtłuszczonego kakao,
*łyżka ciepłej wody



PRZYGOTOWANIE:
Płatki jaglane, mąkę, cynamon, żółtka, masło orzechowe, sodę oczyszczoną, len i kawę mieszamy łyżką na jednolitą masę.
Białka jaj ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli, a następnie dodajemy do reszty składników delikatnie mieszając łyżką.
Kiedy składniki się połączą wylewamy masę na rozgrzaną patelnię i smażymy z dwóch stron do uzyskania złoto- brązowego koloru.

Na upieczony omlet kroimy owoce. Łyżkę kakao rozpuszczamy z łyżką ciepłej wody i polewamy owoce.

czwartek, 14 maja 2015

FIT a ZDROWIE




Przeglądam Istagram i Facebooka i wszędzie zdjęcia Fit maniaków.
Cały czas ktoś przechodzi na reducke, dziewczyny dążą do posiadania "kaloryfera" , a każde jedzenie wiąże się ze ściśle wyliczonym podziałem kalorii i makroskładników.
O ile dla kogoś jest to praca- zawód trenera, zawodnik sportowy, zawodnik fitness bikini rozumiem, że musi trenować 6 razy w tygodniu i mieć ściśle określoną dietę.
Ale czy naprawdę każdy musi mieć kaloryfer na brzuchu?
Dla mnie podstawową zasadą jest zdrowe odżywianie i aktywność, ale nie za wszelką cenę.
Każda aktywność powinna być przyjemnością, a zdrowe jedzenie świadomym wyborem i sposobem na radzenie sobie z całą przetworzoną żywnoscią, która obecnie zwaładnęła światem.
Dziewczyny akceptujcie siebie i to jak wyglądacie.
Jeśli zaczynacie ćwiczyć, to róbcie coś, co Was cieszy.
Nie wykonujcie po 7 treningów tygodniowo, bo nie o to w tym wszystkim chodzi.
Rezygnacja z cukru na co dzień ma pozytywnie wpłynąć na Wasze ZDROWIE.
Ale nie oznacza to, że jeśli raz na tydzień zjecie pizze, chipsy lub ciastka, to nagle wszystko się zawali.
Nie bądzcie więźniami własnych talerzy i treningów.
Wszystko jest dla ludzi, o ile jest stosowane z umiarem.
Jeśli czujesz się źle we własnym ciele, to tak powinnaś coś zmienić. Wszystko, co robisz, rób dla własnego zdrowia.
Spacer z przyjaciółmi jest tak samo dobrą aktywnością jak chodzenie na siłownię.
Jedni wolą ciężary, inni bieganie. Nie oznacza to, że ktoś jest gorszy, a ktoś lepszy.
Dla mnie wybór jest prosty ZDROWY TRYB ŻYCIA :).
To, że mam kaloryfer na brzuchu, to naprawdę "efekt uboczny".
Czy czuje się lepiej z tym "kaloryferem"?
Nie zastanawiam się nad tym, bo najważniejsza jest dla mnie ogólna sprawność fizyczna i dobre samopoczucie, a póki takie jest, to chyba CZUJĘ SIĘ LEPIEJ.



środa, 13 maja 2015

Brzuch część II




W dalszym ciągu dostaję od Was pytania na temat brzucha,
więc postaram się na pisać w krótkich punktach jakich zmian dokonać na swoim talerzu
aby płaski brzuch przestał być marzeniem, a stał się realnym celem.
1. Po przebudzeniu pij ciepłą wodę z cytryną i imbirem,
2. Owoce staraj się jeść w godzinach dopołudniowych. Wybieraj te z niższym indeksem glikemicznym, jak na przykład: jabłka, gruszki, brzoskwinie, morele, suszone śliwki.Jedyny wyjątek stanowi czas po treningu- jeśli trenujesz popołudniu możesz sobie pozwolić na owoce i wysoki indeks glikemiczny
3. Jedz węglowodany złożone zamiast białego pieczywa i ryżu,
4. Nigdy nie pomijaj jedzenia śniadania,
5. Kolacje staraj się jeść 2 godziny przed położeniem się spać. W ostatnim posiłku staraj się także unikać węglowodanów,
6. Odrzuć cukier, syrop glukozowo- fruktozowy, słód jęczmienny i inne zamienniki - jako słodzidła używaj miodu lub stewii,
7. Wszelkie białe mąki, makarony zastąp kaszą gryczaną, jęczmienną, kuskus, jaglaną, brązowym ryżem, owsianką,
8. Pij dużo wody, zieloną herbatę i napary ziołowe,
9. Staraj się unikać nabiału,alkoholu, słodyczy
10.Jedz zdrowe tłuszcze i białko oraz regularne, dobrze zbilansowane posiłki co 2-3 godziny
11. Zacznij się ruszać :) , choćby półgodzinny spacer będzie lepszy niż nic nie robienie,
12. Wysypiaj się! Staraj się unikać stresu.
13. Używaj przypraw takich jak cynamon, imbir, ostra papryka- przyśpieszą Twój metabolizm unikaj soli i zastąp ją ziołami
14.Nie pij gazowanych napojów, nie jedz fast foodów- naprawdę da się bez tego żyć.
15. Jeśli masz ochotę na słodycze zjedz gorzką czekoladę, suszone owoce, nasiona, orzechy lub przygotuj własny deser ze zdrowych składników,
16. Pamiętaj, że wszystko wymaga czasu, więc nie poddawaj się po miesiącu :) !



wtorek, 12 maja 2015

Pasta jajeczna FIT


Moja propozycja pasty jajecznej



Jajka to cudowne źródło białka. Podane w odpowiedniej formie mogą urozmaicić i umilić nam naszą FIT kuchnię.

SKŁADNIKI:

DODATKOWO:
*pół obranej i pokrojonej cebuli,
*szczypiorek,
*pieprz, sól, majeranek, ostra papryka

A teraz przygotowanie jak zawsze proste i szybkie!
Jajka gotujemy na twardo (10 minut).
Studzimy i wrzucamy do blendera z pokrojoną cebulą, szczypiorkiem i wszystkimi przyprawami.
Blendujemy na gładką masę i GOTOWE. :)
Można zjadać na kanapkach lub waflach ryżowych z dodatkiem warzyw.


czwartek, 7 maja 2015

Owocogurt


W ofercie Mc' donalds znalazł się owocogurt. Niby jogurt i owoce, a niby nie ;)
Tak naprawdę sam CUKIER. Pod kilkoma postaciami.
Bo ani nie jest to JOGURT NATURALNY , ani OWOCE nie są świeże,
a o posypce ze słodkich płatków już nie wspomnę.

Więc jeśli mam wybierać wolę zjeść moją wersję jogurtu :)

SKŁADNIKI:

+ cynamon , kakao, starta gorzka czekolada do posypania



Wykonanie jest banalnie proste.
Układamy w szklance warstwowo wszystkie składniki.
Część jagód, truskawek i banana miksujemy z jogurtem w blenderze.
Tylko od Was zależy jak będzie wyglądał Wasz JOGURT !
Górę posypujemy orzechami oraz cynamonem, kakao, startą czekoladą. Jak kto woli

BARDZO FAJNY POSIŁEK PO TRENINGU !

piątek, 1 maja 2015

Omlet z jajek na śniadanie lub kolację




Omlet z jajek, dobra alternatywa zarówno na śniadanie jak i kolację.
Do śniadania można zjeść go z dodatkiem wafli ryżowych lub chleba pełnoziarnistego.
W wersji na kolację nie dodawałabym już do niego żadnych węglowodanów :)

Składniki :

+ WARZYWA JAKIE LUBICIE
u mnie cukinia, pomidor, papryka oraz pieczarki

Warzywa myjemy, kroimy na cienkie plastry i wrzucamy na rozgrzaną patelnię doprawiając ulubionymi przyprawami,
jajka oraz białko wbijamy do miseczki, doprawiamy pieprzem i ziołami oraz mieszamy, aby powstała jednolita masa,
jajeczną masą zalewamy warzywa i rozprowadzamy po patelni tak jak ciasto naleśnikowe,
kroimy mozzarellę i wrzucamy na masę jajeczną i warzywa.
Wszystko nakrywamy pokrywką i zmniejszamy ogień na palniku.
Jak jajka się zetną a ser rozpuści omlet delikatnie przekładamy na talerz.
całość posypujemy orzechami i szczypiorkiem :)


PROSTE, SZYBKIE, ZDROWE, KOLOROWE <3