wtorek, 31 marca 2015

Fit ciasto jabłkowe





* mąka ryżowa (przesiana przez sitko) 240g
* jajo kurze - 1szt,
* miód pszczeli 10g,
* suszona żurawina, rodzynki, daktyle suszone pokrojone drobno 30g,
* jogurt naturalny 150g,
* słodzik 20g,
* jabłka 250g po obraniu,
* proszek do pieczenia,
* cynamon

Mąkę przesiać przez sitko. Jabłka obrać i pokroić w drobną kostkę.
Połączyć wszystkie sypkie składniki z jajkiem i jogurtem. Wymieszać.
Następnie dodać suszone owoce oraz jabłka. Masę przełożyć do formy keksówki.
Całość posypać jeszcze cynamonem. Piec 40 minut w 180 stopniach.
Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Porcja 100g zawiera:
149 kcal
B 5g
Ww 27,5g
T 2g

czwartek, 26 marca 2015

Brzuch !




Dostałam od Was sporo pytań na temat skutecznych ćwiczeń na mięśnie brzucha.
Dlatego zdecydowałam się trochę przybliżyć Wam tę tematykę.
Na początku drogie Panie brzuch naprawdę robi się w kuchni i żadne ćwiczenia typu brzuszki nie sprawią, że tzw. "oponka" nagle zniknie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki!
Kobiety mają tendencje do odkładania się tkanki tłuszczowej właśnie na brzuchu, udach, biodrach lub pośladkach. Jeżeli akurat Waszym problemem są boczki i oponka, oznacza to tylko tyle, że jest to Wasze miejsce problematyczne i niestety zaczniecie gubić centymetry w tym miejscu właśnie w najpóźniejszym czasie. Aleeeee cierpliwość się opłaca ! NAPRAWDĘ !
Więc, co z tą straszną oponką, która nie chce zniknąć ?
Po pierwsze ćwiczymy całe ciało ! Nie da się zgubić wyłącznie tłuszczu zgromadzonego na brzuchu.
Oczywiście możecie robić tysiące brzuszków, ale one nie odsłonią Wam kaloryfera, a jedynie wzmocnią mięśnie brzucha.
Więc po drugie trzeba się przestawić na zdrowe odżywianie !
Niestety nie ma w tym przypadku żadnej innej metody.
Brzuch nie lubi cukru, gazowanego, smażonego.
ZA to uwielbia warzywa, mięso, węglowodany złożone typu brązowy ryż, kasza, makaron pełnoziarnisty.
Owoce też są dozwolone, ale najlepiej na śniadanie, ewentualnie jako produkt zjedzony bezpośrednio po treningu
I po trzecie trzeba wiedzieć jakie ma się dzienne zapotrzebowanie kaloryczne i stosować ujemny bilans kaloryczny.
Ale nie dieta 1000 kcal i nie 1200 kcal !!
Tyle kalorii zazwyczaj potrzebują Wasze narządy do normalnego funkcjonowania, więc jak przy takiej kaloryczności mówić o ćwiczeniach!
Obcinamy około 20% naszego zapotrzebowania kalorycznego
. Tu też nie polecam od razu stosować bilansu -20%, tylko stopniowo obcinać kalorie, np po 50kcal na tydzień i obserwować jak nasz organizm się będzie zachowywał
. Jeśli Was dalej będą nurtowały wątpliwości na temat płaskiego brzucha piszcie wiadomości z pytaniami. Postaram się na nie odpowiedzieć :) !

piątek, 20 marca 2015

20.03


Fit przepis na pyszny deser.
Przepis jest na około 7 porcji po 125g.
W jednej porcji 100g B 9,1 WW 5,19 T 1,29 kcal 68,8
Lista składników:
*ser półtłusty 250g oraz chudy 200g
można wybrać sam chudy, wtedy kaloryczność będzie jeszcze mniejsza,
*jagody mrożone 30g
*20g rozpuszczonej galaretki truskawkowej w wodzie (wystarczy połowa szklanki
*9g wiórków kokosowych,
*15g słodzika/stevi/miód(10g)
Wszystkie składniki do blendera i mieszamy na jednolitą masę. Gotową masę można podawać na wiele sposobów. U mnie akurat w połączeniu z płatkami owsianymi i owocami. :)