piątek, 11 marca 2016

Wątróbka z jabłkiem




Wątróbkę albo się kocha albo nienawidzi.
Dla mnie super alternatywa dla dobrego źródła białka i mocy witamin.
Surowy kawałek wątróbki dodany do koktajlu po treningu zamiast odżywki białkowej... Spróbuj koniecznie!
Najlepsza cielęca, ale drobiowa także sprawdzi się całkiem dobrze.
Na pewno warto sięgnąć do poniższego przepisu, bo może się okazać, że jednak Ty i wątróbka stworzycie zgrany duet ;)


SKŁADNIKI (na 2 porcje):
*400g wątróbki cielęcej lub drobiowej,
*pełna łyżka masła klarowanego,
*pół większej lub jedna mniejsza cebula,
*1 jabłko słodkie i twarde
*sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE
Wątróbkę oczyszczamy z błon i kroimy w odpowiadające nam kawałki. Jabłko obieramy i kroimy w grubą kostkę, a cebulę w drobną. Na rozgrzanej patelni roztapiamy masło i podsmażamy cebulę. Kiedy się zarumieni wrzucamy wątróbkę i smażymy około 2-3 minut z każdej strony. Następnie wrzucamy pokrojone jabłko i doprawiamy do smaku pieprzem i solą. Przykrywamy pokrywką i dusimy jeszcze jakieś 3-4 minuty. GOTOWE :)

1 komentarz:

  1. Bardzo lubię wątróbkę, ale nigdy bym nie pomyślała o takim połączeniu. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń