wtorek, 8 listopada 2016

Carb Back Loading




Carb back loading jest modelem żywienia zakładającym dostosowanie pory spożywania węglowodanów i tłuszczy do naturalnego rytmu naszego organizmu. W dużym skrócie chodzi tu przede wszystkim o jak najlepsze wykorzystanie wydzielania przez nasz organizm insuliny, ponieważ insulina jest najbardziej anabolicznym hormonem ludzkiego organizmu. Najwięcej insuliny trzustka wydziela po zjedzeniu węglowodanów. Dlatego głównym założeniem carb back loading jest spożywanie węglowodanów w okresie okołotreningowym, tak aby pobudzać organizm do budowania masy mięśniowej i spalania tkanki tłuszczowej.

carb back loading jest dobrym wyborem żywieniowym dla ludzi trenujących wieczorami lub późnymi popołudniami, którzy większą część dnia spędzają mało aktywnie. Oznacza to, że jeśli masz siedzącą pracę, wieczorem wychodzisz na godzinkę na siłownię lub fitness, taki rodzaj odżywiania może być dla Ciebie dobrym wyborem. Przede wszystkim zapanujesz nad ciągłym skokami insuliny, co przełoży się na pewno na mniejsze odkładanie tkanki tłuszczowej.

Większość ludzi nie potrzebuje w swojej diecie aż tylu węglowodanów, ile zjada każdego dnia.
Zaczynając dzień od owsianki dostarczasz do swojego organizmu węglowodany, które mają dostarczyć Ci energii, a jak chcesz wykorzystać tą energię prowadząc samochód lub siedząc za biurkiem w pracy??
Spożywanie większej ilości węglowodanów w stosunku do aktywności jaką wykonujemy w ciągu dnia w dłuższej perspektywie czasu skutkuje magazynowaniem tkanki tłuszczowej, ale również szeregiem chorób jak, np. insulinooporność, cukrzyca itp.


Jakie śniadanie więc wybrać??
Szablonowy carb back loading zakłada, że śniadanie jest całkowicie pomijane. Pierwszy posiłek zjada się po około 2-3 godzinach od wstania lub wypija się bulletproof coffee- czyli kuloodporną kawę (mocna kawa z dodatkiem oleju MCT).

Następnie do późnych godzin popołudniowych spożywa się wyłącznie posiłki białkowo- tłusczowe takie jak choćby jajecznica na boczku, kawałek tłustego mięsa lub rosół z kości.

Przedtreningowo ponownie pojawia się kuloodporna kawa, ale nie jest ona konieczna.
Następnie około godziny 17 - 19 następuję trening, a po treningu posiłek ze sporą dawką węglowodanów oraz białka.

Tak pierwotnie wyglądał system żywienia na carb back loading w dzień treningowy. Obecnie można spotkać wiele modyfikacji tego systemu żywienia, dostosowany do konkretnej osoby.
Dzień bez treningu w tym systemie żywienia jest zawsze dniem z niską zawartością węglowodanów. Co oznacza, że cały dzień jest oparty na posiłkach białko + tłuszcz z dodatkiem warzyw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz